
En nybörjarguide för idé-hantering och innovation
i företag och organisationer
Idéhantering eller Innovation Management är fortfarande ett nytt koncept för många. Idéhantering är processen att generera, sammanställa, analysera och implementera idéer som löser verkliga affärsproblem som en del av en bredare innovationsstrategi.
Genom att engagera anställda, kunder, partners eller medborgare skapar du ett större engagemang i företagets strategi, produkter och kundresa. Alla får komma till tals samtidigt som du får ta del av idéer och innovationer som du annars kanske missat. En annan stor fördel är att det skapar en mer öppen och inkluderande image kring företaget.
Folk vill vara en del av lösningen. De vill kunna påverka sina nya hörlurar, bilar, banklösningar och lekparker. Inte undra på – det är de som i slutändan använder dem. Oavsett om det handlar om kunder eller medborgare.
För att göra detta på ett strukturerat sätt behövs en process - det kan till exempel vara Design Thinking. I vår guide kommer du lära dig mer kring hur du kan använda dessa verktyg och hur du genom att addera ett digitalt verktyg kan underlätta och samla din innovation på ett effektivt sätt.
Ladda ned guiden gratis
* Vi kommer aldrig sälja eller dela med oss av din information till någon annan.